E-handlarnas stora lager i kombination med att konsumenterna har allt mindre kvar i plånboken tvingar e-handlarna att presentera riktigt bra erbjudande under Black Week. Samtidigt talar branschfolk om att vi är på väg från Black Week till Black Month.
Med en krympande nätförsäljning under 2022 blir sista kvartalet helt avgörande för årets resultat. I väntan på Postnords E-barometer för Q3 2022, som släpps den 22 november, tror Ehandelstrenders panel att årets Black Week blir den bästa någonsin – för konsumenterna.
I detta avsnitt av podden Ehandelstrender samtalar programledaren Urban Lindstedt med Emma Hernell, vd HUI Research, Janne Jakobsson, Chef Affärsstöd Digital & Partner på Postnord, Arne Anderson, senor e-handelsrådgivare på Svensk handel samt Emma Klintbo Klingspor, vd Designtorget. Detta är ett betalt samarbete mellan podden Ehandelstrender och Postnord.
Den 22 november släpps Postnords rapport E-barometern för Q3 2022. Och vi kan väl nästan räkna med dystra siffror. Men nedgångar är också en möjlighet att förbättra sitt företag och bygga organisationer med stark sammanhållning.
Vi samtalar om den tuffa tiden handeln har framför sig efter en dopad marknad följd av en inflationsvåg och kraftiga räntehöjningar som minskar konsumenternas köputrymme. Designtorgets vd Emma Klintbo Klingspor berättar att kunderna förväntar sig höga rabatter under årets Black Week och hur man leder i tuffa tider. Vi ser också möjligheter för dem som klarar krisen att komma ut på andra sidan som ett bättre och mer lönsamt företag.