När ICA, som omsätter över 100 miljarder kronor, satsar på e-handel fullt ut omformar det all detaljhandel i Sverige. I podden eHandelstrender #52 gästar Magnus Rosén, e-handelschef på ICA Sverige och samtalet leds av programledare Urban Lindstedt.
ICA:s e-handel växte med runt 50 procent förra året och fokuset för 2018 är tillväxt. ICA har i allra högsta grad tittat på Europa när de bygger om sin e-handel, men Storbritannien och Frankrike har skapat delvis olika logistikmodeller. Kräver dagligvaruhandeln nya logistiklösningar?
Frågan är om vi egentligen ska behöva beställa mat genom att lägga varor i en varukorg? När blir våra basköp helt automatiserade?
Missa inte avsnitt 52 av podden eHandelstrender där vi gästas av e-handelschefen Magnus Rosén som leder ICA hårdsatsning på e-handel.
Så lyssnar du:
Det går också att lyssna via Itunes/Podcaster, Acast, Pocket Casts, Soundcloud eller alla andra fantastiska podd-appar.