Home » E-handelstrender 11: Kina nu största utlandsmarknad

E-handelstrender 11: Kina nu största utlandsmarknad

I elfte avsnittet av E-handelstrender pratar vi om att Kina nu är svenska konsumenters största utlandsmarknad, varför Instagram håller på att bli en populär kanal för e-handlare samt att Amazon ska etablera sig i Singapore. 

Medverkande är programledare Urban Lindstedt; Carin Blom, detaljhandelsexpert Postnord, och Åsa Lundborg Ling, marknadschef på plattformsleverantören Litium.

E-handelstrender är en podd där journalisten och e-handelsexperten Urban Lindstedt tillsammans med medverkande från e-handelsvärlden diskuterar den senaste veckans vikigaste e-handelsnyheterna under drygt 30 minuter. Tre ämnen och tre medverkande.

Så lyssnar du:

Prenumerera via Itunes/Podcaster

Lyssna strömmande ovan.

Ladda ner avsnittet eller lyssna strömmande hos Soundcloud.

Podden sponsras av betalföretaget Arvato som erbjuder smidiga betalningar för alla kanaler.

Länkar till nyheter som diskuteras i podden:

E-barometern Q3. Kina är nu populäraste utlandsmarkanden för svenskar

Svenskarna och Internet 2016

Amazon satsar på Sydostasien

Relaterade avsnitt