För Sveriges största golfvaruhus Dormy har näthandeln har alltid gått hand i hand med varuhusexpansionen. Deras tydliga kundfokus har gjort omnikanal till en självklarhet.
I eHandelstrender avsnitt 65 samtalar programledare Urban Lindstedt med Anders Wall, vd på Dormy, som arbetade extra i Dormys första golfbutik redan på gymnasiet.
Förra året växte Dormy med 17 procent till 500 miljoner kronor. Nästa steg är en internationell expansion via nätet. Idag står nätet står för 13 procent försäljningen och en betydande andel av rekryteringen av de nya kunderna.
Samtidigt som Dormy utvecklar artificiell intelligens för att exempelvis kunna förutspå kundtillströmning är de mycket förtjusta i trycksaker. De ger ut en egen golftidning, trycker en katalog och utskick på finare papper, men i botten finns en avancerad segmentering och personalisering av pappersutskicken.
Så lyssnar du:
Det går också att lyssna via Itunes/Podcaster, Acast, Pocket Casts, Soundcloud eller alla andra fantastiska podd-appar.