Home » eHandelstrender 72: Sellpy vill bli loppisarnas Amazon
Michael Arnör, vd Sellpy

eHandelstrender 72: Sellpy vill bli loppisarnas Amazon

Sellpy sålde begagnade prylar och kläder för 85 miljoner kronor förra året. På en begagnatmarknad som bara i Sverige omsätter flera hundra miljarder är ambitionen är att bli loppisarnas Amazon.

Sellpy vill göra det så enkelt som möjligt att sälja begagnade kläder och prylar på nätet. Det är en helhet med särskilda påsar för säljare som hämtas i hemmet, bra gränssnitt online för både säljare och köpare, samt integration med online-auktionen Tradera och returrätt för köpare.

Med investerare som H&M:s riskkapitalbolag Cola har det funnits ett visst intresse kring den digitala loppisen Sellpy. I det 72:a avsnittet av podcasten eHandelstrender samtalar programledaren Urban Lindstedt med Sellpys vd och medgrundaren Michael Arnör.

Idén till Sellpy föddes när Michael Arnör flyttade hem till Sverige efter flera år i USA och han skulle rensa ur sitt gamla pojkrum hos sina föräldrar. Då upptäckte han att det inte var så enkelt att sälja begagnade prylar och kläder. Tillsammans med Oskar Nielsen och Philip Gunnstam startade Michael Arnör i liten skala genom att själva hämta begagnade kläder hos säljare.

Sellpy hämtar själva kläder i de tre största städerna i Sverige och nu börjar det också med hemleveranser och att hämta returer.

Relaterade avsnitt