Home » Att göra logistiken till ett konkurrensmedel
Logistik för e-handel

Att göra logistiken till ett konkurrensmedel

Logistiken för e-handeln är ofta en helt avgörande faktor för att skapa lojalitet hos kunderna i en tid av trolöshet till företag och varumärken. I  podcasten eHandelstreder tittar vi närmare på hur vi kan göra logistiken till ett viktigt konkurrensmedel.

E-handlare som Zalando, Man of A Kind och Polarn O Pyret testar att hämta returer som ett sätt att skapa lojalitet. Frågan är om hämtreturer är rätt väg att gå?

I det 71:a avsnittet av podcasts eHandelstrender samtalar programledaren Urban Lindstedt med Petra Björkeson, affärsutvecklare på strategienheten på Postnord och Fredrik Svedberg, vd på TA-tjänsten Logtrade.

Genom att titta på vad kunderna faktiskt värdesätter inom logistiken kan e-handlare komma ett steg närmare kunddriven logistik till skillnad från en logistik som utgår från företagets egna system. En av de viktigaste faktorerna för e-handelskunder är att få tydlig information när och var varan ska levereras, enligt E-barometern Q1 2018.  Näst viktigast är enkla returrutiner.

Relaterade avsnitt