I USA är det e-handlarna som skapar de nya intressanta butiks-koncepten. E-handlare som Casper driver utvecklingen med verkliga upplevelser i butikerna. Eller vad säger ni om att betala 25 dollar för att i pyjamas prov-sova sängen i ett bås.
Vi får en direktrapport från världens viktigaste retail event NRF Big Show i New York av Pär Ljungberg, vd på Svensk Digital Handel och Patrik Müller, e-handelsexpert på betalföretaget Dibs. Det är tydligt att detaljhandeln börjar återfå självförtroendet och nu fokuserar på digitaliseringen.
Så lyssnar du på podden eHandelstrender: Det går att lyssna via Spotify, Itunes/Podcaster,
Acast, Pocket Casts, Soundcloud eller alla andra fantastiska podd-appar. Sök efter eHandelstrender i din podd-app. I slutet hittar du också en spelare för webblyssning.
Ytterligare en stark trend inom detaljhandeln i USA är att e-handlarna ska öppna 850 nya butiker de närmaste åren. Och det handlar inte om en flaggbutiker utan mindre kedjor.
En annan spännande lärdom från NRF Big Show är att butikssäljarna börjar bygga en personliga digital relation till sina kunder. En enskild butikssäljare kan stå som avsändare för nyhetsbrev och kurera ett eget urval av produkter.
I avsnitt 92 av podden eHandelstrender samtalar programledare Urban Lindstedt med Pär Ljungberg, vd på Svensk Digital Handel och Patrik Müller, e-handelsexpert på betalföretaget Dibs om deras lärdomar från konferensen NRF Big Show i New York.