Home » När e-handlare samarbetar för att synas
Ingemar Gleissman, vd Younited Boutiquse

När e-handlare samarbetar för att synas

Investera tillsammans

Nästan samtidigt som Amazon gjorde entré på den svenska marknaden lanserades marknadsplatsen Younited Boutiques, men med ett helt annat fokus.

Younited Boutiques satsar ett begränsat antal butiker, kurerat innehåll och en marknadsföringscommunity byggt på insikten att den berömda tillväxt-hockeyklubban kommer först när det investeras större summor på marknadsföring.

I Ehandelstrender Extra samtalar programledaren Urban Lindstedt med Ingemar Gleissman, vd och grundare Younited Boutiques. Detta avsnitt är ett betalt samarbete mellan Ehandelstrender och Younited Boutiques.

Det krävs både kunskap in viss nivå på investeringar i marknadsföring ska löna sig. Det är den insikten som fått Ingemar Gleissman att starta marknadsplatsen Younited Boutiques.  Tanken är att samla 500 butiker som inte är direkta konkurrenter med produkter som sticker ut för att tillsammans synas på marknaden. När varje butik investerar 3000 kronor i månaden i marknadsföring blir summan av delarna värd många gånger mer än om varje butik själv skulle lägga 3000 kronor på marknadsföring.

Det finns också planer på att expander till både Norge och USA. Dessutom finns det möjlighet att sköta e-handeln åt centrumbutiker i olika städer.

Relaterade avsnitt