Online skräddaren Blugiallo har genom sin smarta affärsmodell och produktionsplattform löst flera av modehandelns grundläggande problem som hög returfrekvens, ständiga utförsäljningar och dålig likviditet.

Blugiallo vill revolutionera modebranschen genom att göra måttsydda herrkläder tillgängligt för alla män. Vägen dit har gått via omsorgsfullt måttagande i showroom till smidig kroppskanning via kundernas egna mobiler och intelligenta algoritmer. On-demand mode blir också ett hållbarare mode inget restlager behöver reas ut eller slängas.

I detta avsnitt av podden Ehandelstrender träffar programledaren Urban Lindstedt Alexander Moström, medgrundare on-demand skräddaren Blugiallio, i deras lokaler i Viared utanför Borås.

On-demand skräddaren Blugiallo är snarare än tjänst än en produkt. Genom att beställningar främst sker efter bokade möten i showroom där omsorgsfullt måttagande och rådgivning ska garantera att kunden blir nöjd. Men en allt mer förfinad måttagningsapp gör det möjligt att ta korrekta mått virtuellt i hemmet.

Kommentarerna är stängda