Anders Halvarsson startade Netonnet redan år 1999, han engagerade sig senare i Ellos och Junkyard, för att 2017 bli delägare och vd för Scandinavian Photo. Anders Halvarsson är en doldis som använder radiohandlarens blick för försäljning till att utveckla mogna e-handelsbolag.

I Scandinavian Photo identifierade han personalens djupa kunskaper om produkterna, men processerna och erbjudandet till kunderna hade inte hängt med i en allt mer prispressad värld.

I detta avsnitt av podden Ehandelstrender eTalk samtalar programledaren Urban Lindstedt med Anders Halvarsson, vd för Scandinavian Photo och investerare samt Peter Hesslin, e-handelschef Postnord. Detta är ett betalt samarbete mellan podden Ehandelstrender och Postnord.

Efter att han lämnade Netonnet har Anders Halvarsson investerat i och utvecklat bolag som Ellos, Junkyard och Teenage Enginering och idag är han vd för Scandinavian Photo och en aktiv investerare. Från att ha varit en superkändis inom e-handel har valt att bli doldis, för att hushålla med sin tid.

I Scandinavian Photo såg en ett bra bolag med repor i lacken. Det starka varumärket hade tillåtit bolaget att behålla sin omsättning trots att inte hade koll på alla sina processer och sitt erbjudande till kunderna.

Scandinavian Photo vågar ta betalt för frakt. I en bransch med magra marginaler måste man visa värdet på frakten. I en bransch med tunna marginaler är det ärligare mot kunderna att ta betalt för frakten än att lägga fraktkostnaderna på produktpriserna.

Kommentarerna är stängda