En viktig del av skönhetsspecialisten Lykos fantastiska tillväxtresa är viljan att skapa en wow-känsla hos kunderna. Hos Lyko får varje medarbetare en särskild wow-peng för att skapa glädje hos kunderna. Och även om kunden inte alltid har rätt så låter Lyko kunden tro det.

Under kundtjänsten ligger dessutom Lykos ambitiösa satsning på att bygga ett livskraftigt och vänligt community kring skönhet Lyko Social. Och kundtjänsten är också brohuvudet för Lyko-familjen vid utlandsetableringar.

I detta avsnitt besöker programledaren Urban Lindstedt Lyko i Vansbro för att samtala med Elin Trapp, chef för kundservice hos Lyko och Tony Andersson, ansvarig för Lyko Social.

Kundtjänsten hos Lyko är ansvarig för kundsupport, att skapa innehåll till butiken samt att driva Lyko Social. Dessutom är en lokal kundtjänst det första som skapas inför en lansering på en ny marknad. Lyko skulle aldrig outsourca sin kundtjänst som i allra högsta grad bär företagskulturen. En företagskultur som genomsyras av transparens, samhörighet, fri tyglar och tillåtelse att göra fel.

Lykos kundkommunikationen ska alltid vara präglad av den enskilda kundtjänstmedarbetaren och Lyko uppmuntrar ett personligt språk gärna kryddad med emojis.

Lyko Group säljer till Sverige, Norge, Finland, Danmark, Tyskland, Österrike och Polen respektive Nederländerna. Den svenska verksamheten står för cirka 70 procent av bolagets intäkter.

Kommentarerna är stängda