Vitvarubutiken Hemmy har gått från 0 till 103 miljoner kronor på fyra år. Grundarna hade med sig värdefulla lärdomar från konkurrenten Tretti och tidigare startups. Hemmy har valt en extremt slimmad modell med tio anställda, men med eget lager och kundservice.
Låga priser och ren transaktionsmarknadsföring är två andra framgångsfaktorer och förlusterna varit låga med tanke på tillväxten. Det är också viktigt att tidigt börja förhandla fram bättre villkor från leverantörerna.
I detta avsnitt av podden Ehandelstrender samtalar programledaren Urban Lindstedt med Björn Fant, vd och medgrundare av Hemmy samt Thomas Svensson, partneransvarig och e-handelsexpert på Svea.
Som serieentreprenör vet Björn Fant vad som måste prioriteras i ett startup i början och vad som kan vänta till senare. Hemmy har valt open souce-plattformen Open Cart och de har byggt system för kunderna automatiskt ska få svar på de klassiska frågorna var är mina grejjor och kan jag byta eller lägga till något i ordern.
I februari köpte BHG Group Hemmy och tanken är att deras dotterbolag Vitvaruexperten ska slås ihop med Hemmy.
Lyssna också på Lykos själ finns hos kundtjänsten samt Inet väljer att vara kompis med kunder.