Returer, datadriven utveckling, hållbarhet och sourcing närmare Sverige är ämnen som engagerar några av Sveriges mest intressanta omnikanalsföretag i Borås.
Framförallt inom modehandeln kräver returerna ett helhetsgrepp för att få ner returgraden till rimliga nivåer. Datadrivet är utan tvekan vägen framåt, men för aktörer som både säljer på nätet och i butik är det ofta svårt att spåra konsumenterna. Sourcing närmare Sverige är en utmaning för de flesta.
På Digital Business Borås, som arrangeras av Ehandelstaden Borås, samtalar Ehandelstrender med Kajsa Hjelm, e-Commerce manager på Gina Tricot, Martin Richardsson, e-handelschef på Netonnet, Åse Peterson, brand & product manager på Boråstapeter samt Joachim Höök, vd Höök.
Precis på väg ut från en pandemi och in i ett storkrig i Europa tar vi tempen på fyra omnikanal-aktörer i Borås. De flesta e-handlare kände av ett tapp under Q1, men det är svårt att veta vart e-handeln är på väg.
Vi diskuterar också Lykos utspel att de slutar använda logistikaktörer som kör med fossila bränslen. Det borde kanske alla e-handlare kräva för framtidens skulle. Vi ser också en viss försiktighet att lyfta fram allt som görs inom hållbarhet eftersom det alltid finns problem på något område.
Lyssna också på Lojalitet handlar inte om att samla poäng och Hyreshyllan testar nygammal affärsmodell.