Hem » Amazon-aggregatorn Go North siktar mot miljarden inom tre år
Johan Hallenby, ceo Go North

Amazon-aggregatorn Go North siktar mot miljarden inom tre år

Go North är Sveriges första Amazon-aggregator som köper upp varumärken på Amazon av tredjepartssäljare. Med insikter om hur man bygger varumärken på Amazon, smarta processer och kapital räknar Go North nå miljarder kronor i omsättning på tre år med lönsamhet.

Det har gått fort. Förra året startade Go North helt datadrivet sitt första varumärke på Amazon i USA. Sedan i december har de köpt ytterligare 10 varumärken på Amazon och planerat att köpa ett nytt varumärke i veckan för att i år nå 100 miljoner kronor i omsättning.

I detta avsnitt samtalar programledaren Urban Lindstedt med Johan Hallenby, vd och grundare av Amazon-aggregatorn Go North.

Efter att med analyserat hundratusentals varumärken på Amazon genom att skrapa data från e-handelsjätten, startade Johan Hallenby förra året ett eget varumärke på Amazon i USA. När hans säljarkonto frystes i fem månader, för att Johan inte kunde identifiera sig själv med en gasräkning, ägnade han tiden för att lära sig allt om Amazon.

Genom smarta verktyg går det att få ut förvånansvärt mycket data om varumärkena på Amazon. Go North har identifierat 220 000 varumärken på Amazon som är värda att köpa. Genom sina egna erfarenheter att utveckla varumärken på Amazon och kapital räknar de med oerhörd snabb tillväxt.

Det var 2018 som Amazon började tillåta försäljning av Amazon-konton startade de första Amazon-aggregatorna i USA. Det finns över 1,5 miljon tredjepartssäljare på Amazon som främst säljer sina egna varumärken.

Lyssna också på Amazon utan gränser – fruktan och briljans och Kort tidsfönster för att lyckas på svenska Amazon.

Relaterade avsnitt