Gymgrossisten var en av de tidiga succéerna inom svensk e-handel, men varumärket fick problem 2015. Med den norska koncernen Orkla som nya ägare 2018 och en renodlad online-strategi har det vänt.
För att vända Gymgrossisten byttes hela teknikstacken ut, varumärket uppdaterades och den tidigare omnikanal-strategin skrotades till förmån för en renodlad online-strategi. Nu siktar de dessutom på ett automatiserat lager i Eskilstuna för att kunna erbjuda samma dagsleveranser i Mälardalen och endagsleveranser till de nordiska huvudstäderna.
I detta avsnitt av podden Ehandelstrender samtalar programledaren Urban Lindstedt med Johan Görgård vd för Health and Sports Nutrition Group AB (HSNG) som består av Gymgrossisten.com, Bodystore.com, Vitaminmanager.com och Fitness Market Nordic.
Gymgrossisten var en av de tidiga nätsuccéerna och grundarna sålde till Cdon, senare Qliro Group, redan 2007. Efter många år av snabb tillväxt och lönsamhet fick Gymgrossisten problem 2015. Men med nya ägare 2018 och den nye vd-n Johan Görgård har det vänt. Trots att många av de tidiga e-handelssuccéerna förr eller senare får problem i vår snabbfotade värld är det värdefullt med en långa historia:
–Du hamnar top-of-mind hos kunderna, säger Johan Görgård, vd
Gymgrossisten ingår Health and Sports Nutrition Group AB (HSNG) tillsammans med Bodystore och Fitnessmarket. 2018 Qliro Group HSNG till den norska koncernen Orkla.
Lyssna också på Bemz – att växa med hållbarhet.
One thought on “Gymgrossisten är tillbaka med uppdaterat varumärke och ny teknikstack”