Cdon fortsätter att utveckla sin marknadsplats och kommer med tiden att helt fasa ut sin egen försäljning till förmån för tredjepartssäljare. När pris blir allt viktigare för konsumenter med krympande plånböcker kommer marknadsplatsernas betydelse att öka.
Cdon har också under ett års tid utvecklat tjänsten fulfilment av Cdon för sina tredjepartssäljare i partnerskap med fulfilmenttjänsten Shelfless från Bring. Shelfless digitala lager ger nya möjligheter för säljarna att effektivisera sin logistik.
I detta avsnitt samtalar programledaren Urban Lindstedt med Tobias Neumann, Marketplace Operations Manager hos Cdon samt Saman Hadiani, head of digital at Shelfless hos Bring. Detta är ett betalt samarbete mellan podden Ehandelstrender och fulfilment-tjänsten Shelfless från Bring.
Cdons ambition är expandera sitt nätverk av nordiska och utomnordiska handlare.
Samtidigt om Cdon fortsätter att utveckla sin marknadsplats har bytt fullfilmentpartner till Shelfless från Bring. Lyssna också på Plattformarnas roll inom framtidens logistik.