Vi har sett en rad startups sätta ett smart digitalt gränssnitt på logistikprocesser genom att konsolidera data. Det går att korta ledtider, förutspå efterfrågan och minska lagerkostnader med modern digital infrastruktur.
Logistikens plattformsföretag driver utvecklingen framåt, men att som fullfilmenttjänsten Shelfless från Bring både skapa en digital plattform, samt äga produtionssystem, lager, robotar samt logistik, ger större möjligheter att anpassa sig till e-handlarnas behov.
I detta avsnitt av podden Ehandelstrender samtalar programledaren Urban Lindstedt med Saman Hadiani, head of digital på Bring. Detta är ett betalt samarbete mellan podden Ehandelstrender och fullfilmenttjänsten Shelfless från Bring.
Om lagerlogistik vore en ren digital verksamhet – hur skulle den fungera då? Det är en fråga som Saman Hadiani ställt sig själv i arbetet med att utveckla Brings digitala plattform.
Logistiken är en verksamhet satt i snabb förändring. Det är svårt att utvckla allting själv. Därför ser Bring på de nya plattformsföretagen inom logistik som Byrd, Ogo Ship och Prime Penguin som både samarbetspartners och konkurrenter.
Lyssna också på AI vässar framtidens logistik.
One thought on “Plattformarnas roll inom framtidens logistik”