Home » Kicks kunder över 65 år flockas nu till näthandeln

Kicks kunder över 65 år flockas nu till näthandeln

Smink- och skönhetskedjan Kicks upplever att kunderna över 65 år nu flocka till näthandel. Och de behöver ett tryggt stöd via telefon för att genomföra sina första nätköp. Det räcker inte med livechatt och mejl om 80+-arna ska med.

I avsnitt 150 av podden Ehandelstrender samtalar programledare Urban Lindstedt med Kicks nordiska försäljningschef Nina Borgström om hur pandemin förändrar köpmönstren från butiker till nätet och från stora flaggskeppsbutiker till förortscentrum.

Vi djupdyker också rapporten E-barometern maj 2020 tillsammans med Postnords analytiker Carl-Fredrik Teder som insett att de måste börja fråga 80+-arna om sina köpvanor samt Arne Andersson, e-handelsexpert på Postnord.

Smink- och skönhetskedjan Kicks har påverkats kraftigt av pandemin. Kundströmmarna går från butik till nätet och från flaggskeppsbutiker till boendenära köpcentrum. Det går också att se tydliga skillnader mellan Stockholm och landstorten samt Sverige och Norge beroende på pandemins utbredning och myndigheternas strategier mot pandemin.

E-barometern maj 2020 ger ett lungande besked – kunderna kommer att fortsätta konsumera, men kanske att konsumtionen blir mer medveten.

Relaterade avsnitt