Home » Elgiganten bytte alla system samtidigt med försäljningsrekord
Julia Paulsen, ecom manager Elkjop

Elgiganten bytte alla system samtidigt med försäljningsrekord

Elgiganten har de senaste åren bytt ut alla sina system på alla sina marknader samtidigt som de slagit nya försäljnings- och resultatrekord. Systembytena har var nödvändiga för att kunna utveckla deras omnikanalerbjudande till kunderna.

Allt handlar om att förbättra konsumenternas köpresor i skärningspunkten mellan online och fysisk handel. Här möter Elgiganten utmaningar i att få konsumenterna att dela med sig av sin data för att få en bättre köpupplevelse.

I detta avsnitt av podden Ehandelstrender, som spelades in på scen på konferensen NXT Nordics i Oslo den 11 oktober, samtalade programledaren Urban Lindstedt med Julia Paulsen, director of ecommerce på Elkjøp Nordic (Elgiganten). Samtalet är på engelska då Julia är från Finland.

Julia Paulsen lärde sig redan år 2012 på Zalando i Berlin att ständiga tester är vägen framåt inom digital handel. Här lärde hon sig också nödvändigheten av riktig lokalsering av näthandel när man expandera till nya marknader.

På Elkjøp har Julia Paulsen lett företagets största it-transformation när de bytte ut alla sina system samtidigt som Elkjøp slog både försäljnings- och resultatrekord.

Vi fördjupar oss i vad som är en bra kundupplevelse både offline och online. Genom att få kunderna att dela med sig av sin data går det att skapa en bättre kundresa och kundupplevelse. Lyssna också på Gymgrossisten är tillbaka med uppdaterat varumärke och ny teknikstack

Relaterade avsnitt